Sista dagen på jobbet!

Är nu avklarad.
Och nu när jag tänker tillbaka på de åtta veckor jag har jobbat som hygientekniker (städtant) på ett sjukhus så har jag nog lärt mig rätt så mycket ändå. Som att patienter är väldigt bra på att kleta bajs på massa olika ställen så som toaletter, handfat, toarullshållare, papperskorg och på golvet. Patienterna tycker också att det är HELT OKEJ att bajsa i duschen, men det tycker inte jag då jag höll på att spy flera gånger när ja skulle torka upp de.
Jag har även lärt mig massa om moderkakor. Hur en ser ut på nära håll, hur stor den är, hur mycket en väger och vad dom luktar. Den luktade faktiskt inte någonting faktiskt, det var nog för att den var blodig och färsk.

Så på måndag drar jag till Örebro igen, sätter på min overall och hoppar in i min roll som fadder. Fadder = fest i tre veckor. (och så klart lite ansvar).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0